Častá otázka z Vašej strany znie, aký materiál je použitý na naše ťažné zariadenia, či Vám vydrží, ako sa o ne treba starať, a pod.
Na úvod mi nedá nespomenúť spoluprácu hneď s niekoľkými známymi európskymi značkami ťažných zariadení, ktoré sú veľmi vyhľadávané a čo je najdôležitejšie, všetky sú homologizované pre európsky trh.
Ťažné zariadenia značky AUTO-HAK, Westfalia, Bosal, Brink, GDW, Aragon. To sú názvy, ktoré samy o sebe ručia svojim kvalitným prevedením. Jednou z vecí, ktoré majú títo výrobcovia spoločné je prášková povrchová úprava ťažných zariadení, tzv. KOMAXIT. Práve komaxit je používaný pre povrchovú úpravu všetkých ťažných zariadení v našej ponuke.
Jedná sa o čiernu vpaľovanú farbu, ktorá spĺňa prísne kritériá pre ochranu životného prostredia. Vďaka použitiu tohto materiálu si ťažné zariadenie zachováva vzhľad nového, jeho čierna, neutrálna farba nenaruší vzhľad auta. Komaxit je vysokoodolný proti poškriabaniu, nárazom (napr. štrku, kamienkov a pod.). Nespornou výhodou je podobne odolnosť voči premenlivým poveternostným podmienkam, s čím súvisia aj jeho antikorózne vlastnosti výrobkov. Napriek výhodám, ktoré komaxitovanie ťažných zariadení ponúka, netreba zabúdať ani na pravidelnú údržbu. Najideálnejšie pre tieto účely je po dôkladnom očistení ťažnej spojky použiť plastické mazivo.
To, aké následky môžu vzniknúť pri odignorovaní správnej starostlivosti o ťažné zariadene Vám priblížime v priložených videách pod článkom, kde je jasne vidieť, že ťažná guľa je značne poškodená a teda vzniká vôľa pri zapojení prívesného vozíka.
Pri starostlivosti o ťažné zariadenie myslite aj na záslepky do korpusov. Po zložení ťažnej gule ostáva na ťažnom zariadení otvor, tzv. korpus, ktorý je potrebné za každých okolností zakryť už spomínanou záslepkou, aby sa Vám doň nedostali nečistoty a následne nevznikli problémy so zakladaním gule.
Na nasledujúcom videu môžete vidieť meranie opotrebovania ťažnej gule. Pri meraní by ťažná guľa, v prípade že nie je opotrebovaná, nemala mať v žiadnom bode vôľu. Ako vidno na videu, táto ťažná guľa je do určitej miery opotrebovaná v prednej a zadnej časti, kde dochádza k opotrebovaniu najčastejšie.